Obserwatorzy

Translate

czwartek, 19 lipca 2018

"Post Traumatic" część druga... "Uciekając przed własnym cieniem..."


Przed ukazaniem się jeszcze Post Traumatic, Mike dodał dwa utwory... Są to ostatnie przed płytą... Pierwszym z Nich jest "Running From My Shadow", które przesłuchałem minutę po dodaniu przez Mike'a... Czekałem z niecierpliwością i odświeżałem stronę cały czas... Zacząłem słuchać i oczy się zaczęły świecić... To mocny, energiczny, kawałek, który przenosi w szybki muzyczny świat... Od pierwszych sekund już narzuca swoją rytmikę i "tempo pracy serca"... Mike porusza się po melodyjnej strukturze jak nóż po maśle... Wszystko dobrze spasowane w instrumentalną część... Po "mostku", który śpiewa Grandson, muzyka jest wprawiona w psychodeliczne i mocno gitarowe brzmienie, dające energię... Słowa utworu są rapowane, szybkie, a niektóre słowa tworzą stwierdzenia metaforyczne... Refren typowy dla rapu, śpiew z własną charakterystyką... Mike w tej piosence mówi, że ucieka przed swoim cieniem, ale ten cień ciągle Go goni i nie zaprzestaje polowania... Mike nie potrafił się uwolnić od przeszłości, jeśli chodzi o tworzenie muzyki i w ten sposób chciał "przechytrzyć" swój cień, co zaowocowało wspaniałymi utworami na płycie... Kolejnym utworem i ostatnim przed wydaniem albumu jest spokojny, pozytywny "Ghosts"... Video do tego utworu nakręcił Mike i użył do tego... Skarpetki o imieniu Boris! Haha, ciekawie Mu to wyszło, przede wszystkim ukazał tutaj ważną rzecz... Że nie należy czuć się winnym, za to, że po utracie kogoś bliskiego czerpiemy z czegoś radość i robiąc rzeczy przynoszące uśmiech... Melodia jest taka tajemnicza, taka niejednoznaczna, bo jest optymistyczna, pozytywna, ale też w pewnym momencie przypomina, dlaczego zostawała stworzona... Takie przypomnienie, że to nie jest w pełni zabawa, a ukierunkowana wiadomość, odnośnie znaczenia w całości twórczości "Post Traumatic"... Słowa zawierały uczucia Mike'a związane chociażby z tym, co było w Jego głowie przed zasypianiem w Nocy... Nawiedzały Go "Duchy", nie były to zjawy, nie było to widmo, ale to co nawiedzało Jego myśli... Mike wylał tutaj cząstkę siebie, napisał utwór, mówiący o Jego nieprzespanych nocach, o nawiedzających Go "Duchach"... O dręczących Go wspomnieniach... "Ghosts" Jest utworem, który ma potencjał radiowy i bez problemu mógłby się pojawić w radiu chociażby podczas jazdy samochodem... Osobiście, słucham "Ghosts" przed snem najczęściej, by stworzyć sobie imitację obrazu tego co mógł mieć Mike, choć odnoszącego się do mojego życia, moich wspomnień, które mnie dręczą, przez które mam wyrzuty sumienia... 



Opisując ten utwór doszedłem do końca utworów wypuszczonych przed płytą "Post Traumatic"... Która jak dotąd podoba się Wam najbardziej? Która Was poruszyła najbardziej do tej pory? Pozostałe to dopiero potężne zastrzyki emocjonalne, przekonacie się wkrótce... Wszystkie utwory przed płytą wpadły mi w ucho, nie mówiąc o tych, które pojawiły się w dniu premiery "Post Traumatic"...

A kiedy światła gasną, widzę rzeczy, których nie potrafię wytłumaczyć...

Uciekam przed własnym cieniem, lecz On wciąz mnie ściga... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz